קסמן של מחשבות- חדשנות וחשיבה יצירתית

"היצירתיות יכולה לפתור כמעט כל בעיה. מעשה היצירה, תבוסתו של הרגל בידי המקוריות, מתגבר על הכל"
(ג'ורג' לואיס)

היכולת היצירתית נמצאת אצל כולנו. חשיבה חדשנית ויצירתית מאפשרת פעמים רבות למקסמם רווחים, תוצאות והישגים-
"להגדיל את העוגה" במקום "לחלק את העוגה".

סדנא זו מציעה מסע מרתק לאימון יכולות החשיבה החדשנית והחשיבה היצירתית- בחינה של דרכי החשיבה והפעולה שלנו ומציאת דרכים מקוריות להתמודדות עם סיטואציות וליישום בחיי היומיום תוך שאיפה לשיפור והעצמה.

המסע היצירתי נוגע נגיעות ישירות בתוך עשייתו ותפקודו של כל אדם, ומשפיע השפעה משמעותית על איכות חייו ותפקודו המקצועי.

המסע היצירתי הוא מסע אל מעבר לאזור הנוחות, הוא מסע מרתק ומקורי שבו אזור זה מתרחב בהדרגתיות והאדם חש בתהליכי הצמיחה, ההתרחבות והעוצמה.

הסדנא חווייתית ומשלבת אתגרים ומשימות ליחיד ולקבוצה, חידות מורכבות, ובחינה של השיטות המובילות בטיפוח יכולות היצירתיות.

קהל היעד- מנהלים, ראשי צוותים, אנשי מכירות, אנשי חינוך וכדומה .

מבנה הסדנא- ניתן להתאמה- ממפגש חווייתי חד פעמי בן 3 שעות, ועד סדנא תהליכית בת 3 מפגשים .

ראשי פרקים:

1. מבוא לניהול חדשני ויצירתי- "איך כן חשבנו על זה קודם"
2. הדרך לניצול משאבים מקסימלי לשם צמיחה כלכלית- מציאת תפקידים חדשים למוצרים קיימים (כגון ה"מנגו" וה"טוקמן" אשר נוצרו מהחסרת פונקציות בסלולרי ופניה לפלחי שוק אחרים).
3. לידה מחדש- הדרכים להנעה בהנאה, המצאה מוכוונת והתחדשות בארגון.
4. מנהיגות וחזון להתווית מדיניות של חדשנות- תיאוריות מול מציאות בשטח- טום פיטרס, פרופ' רוזבט קנטר "כשענקים לומדים לרקוד" פרופ' מייקל פורטר.
5. קבלת החלטות איכותיות מול קבלת החלטות כמותיות- מהי הדרך האופטימלית לקבלת החלטות ארגוניות? האם היא ישימה בשטח? כלל ה- 40%- 70% ע"פ קולין פאוול, כיצד לקבל החלטות יצירתיות.
6. השוואת תהליך קבלת החלטות בין חברות ישראליות ויפניות, בבחירת פרוייקטים עתידיים- התמקדות בשלב המחקר.
7. מחקר ופיתוח- חשיבות השקעת משאבים, הערכת הצלחה, כיצד לבחור תחומי מו"פ, רכש מול פיתוח עצמי, מו"פ מוכוון חדשנות ויצירתיות.
8. עתידנות- מה יהיה לנו פה עוד… שנים. חיזוי מגמות, הדרך הממוקדת להמצאה שיטתית

* כל סדנא נערכת בהתאם צרכי הלקוח ומותאמת בהיבט השעות, המפגשים, קהל היעד וחידוד התכנים.
* הסדנאות שלהלן מהוות מסגרת לדוגמה ברמת התכנים, המפגשים והשעות- כל סדנא ניתן לקיים כסדנא חד- יומית או כסדנא תהליכית, בשינוי היקף התכנים הכלולים.