מנהיגות, מצויינות ועבודת צוות

"אנשים עושים היסטוריה- ולא להיפך. בתקופה ללא מנהיגות החברה קופאת על שמריה. ההתקדמות מתרחשת כאשר מנהיגים אמיצים ומוכשרים מנצלים את ההזדמנות לשנות את פני הדברים לטובה"
(הארי ס. טרומן) סדנת המנהיגות מציעה מגוון הדרכות משולבות המטמיעות את נושא המנהיגות, ומאפשרות התנסות אישית וקבוצתית בסיטואציות דורשות הנהגה מתוך עקרון ה"מנהיגות מצבית". לצד אינטראקציה ופעילות אקטיבית, כוללת הסדנא רקע תיאורטי- היסטורי בנושא המנהיגות, תוך הדגמות מתחומי תוכן שונים- ספורט, צבא, חינוך, עסקים ועוד. בקורס ניתן דגש רב על עבודת צוות, לקיחת הובלה, קבלת הובלה ויוזמה. קהל היעד- מנהלים, ראשי צוותים, אנשי מכירות, אנשי חינוך וכדומהמבנה הסדנא- ניתן להתאמה- ממפגש חווייתי חד פעמי בן 3 שעות, ועד סדנא תהליכית בת 3 מפגשים

ראשי פרקים:

1. חשיבות החזון- חזון משכנע יוצר תרבות של הצטיינות. האם אנו יודעים מהן השאיפות שלנו? האם אנו מסוגלים להגדיר אותן? במהלך המפגש נעסוק בהגדרת חזון אישי בכוח המניע הנמצא במהותו ובאבני הדרך שהוא משרטט.
2. העצמה- מהי העצמה? כיצד ניסיון העבר יכול לחסום שינוי לקראת העצמה? מאילו אנשים אנו שואבים כוחות להתמודדות? מי הן דמויות מופת וחיקוי עבורנו? מאפיינים שונים המעודדים ומאפשרים העצמה ומצבים בחיי היומיום אותם ניתן לנצל כמצבים מעצימים.
3. מנהיגות מצבית- התאמת סגנון המנהיגות למצב הקיים- מנהיגות מכוונת, מנהיגות תומכת ומאפשרת, מנהיגות מאצילת סמכויות. הפעלת הקבוצה במצבי אתגר שונים- אתגר חשיבתי, אתגרים גופניים, אתגרים מילוליים ועוד. האם אנו יכולים לאפיין ולהגדיר את המנהיגות המצבית שכל אתגר דרש? שלוש המיומנויות של המנהיג המצבי- אבחון, גמישות,שותפות לשיפור ביצועים.
4. מנהיגות עצמית- בניית מנהיגים עצמיים באמצעות למידה אישית. מיומנותו של המנהיג העצמי- קריאת תיגר על מגבלות משוערות. סיפורי מופת על אנשים שהתמודדו והצליחו במצבי קיצון- לאנס ארמסטרונג ואחרים. ניצול נקודות כוח אישיות. שת"פ בדרך אל ההצלחה- היכולת לחבור לאחרים, לזהות את הכוח שבקבוצה.
5. מנהיגות בצוות- מאפייני צוות עתיר ביצועים. צוות מנצח לעומת צוות כושל. ידע וכישורים בעבודת צוות. שלבים בהתפתחות צוות ואבחון צרכים יעיל.
6. גיבוש אישי של תפיסת מנהיגות- מנהיגים כמודל לחיקוי.אמונות על הנהגתם ועל הנעתם של אנשים. * כל סדנא נערכת בהתאם צרכי הלקוח ומותאמת בהיבט השעות, המפגשים, קהל היעד וחידוד התכנים.
* הסדנאות שלהלן מהוות מסגרת לדוגמה ברמת התכנים, המפגשים והשעות- כל סדנא ניתן לקיים כסדנא חד- יומית או כסדנא תהליכית, בשינוי היקף התכנים הכלולים.